Haber

Satılan her beş elektrikli otomobilden biri Mercedes-EQ

Yıl boyunca devam eden yarı iletken ve lojistik sorunlara rağmen güçlü talep sayesinde Mercedes-Benz toplam satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 16 artırarak yaklaşık 25 bin araç seviyesine ulaştı.

2022 yılında markanın binek araç satışları bir önceki yıla göre yüzde 21,2 artarak 18 bin 630 adede ulaştı ve böylece marka, Premium segment otomobillerde en yüksek satış adedine ulaşarak lider oldu. Şirketin hafif ticari araç satışları bir önceki yıla göre yüzde 3,7 arttı. Mercedes-Benz 8+1 yolcu taşımacılığında liderliğini sürdürdü.

Mercedes-Benz elektrikli otomobillerin toplam satışlardaki payını artıracak

Elektrikli model atılımını sürdüren Mercedes-Benz, 2022 yılında 4 farklı elektrikli modeli pazara sundu. 2025 yılından itibaren tüm yeni araç mimarilerinin sadece elektrikli olacağını ve müşterilerin her model için tamamen elektrikli bir alternatif seçebileceklerini anlatan Mercedes-Benz elektrikli otomobillerde verimliliği, lüksü ve konforu yeni bir boyuta taşıyan modelleri ile 2022 yılında Türkiye’de piyasaya sürdüğü modeller sayesinde 1.559 adet elektrikli araç ürettiğini açıkladı. 2021 yılına göre satışlar yüzde 365 arttı. Türkiye’de satılan her beş elektrikli otomobilden biri EQ markalı oldu. Mercedes-Benz Otomotiv, 2023 yılında elektrikli otomobil satışlarının toplam satışlar içindeki payını yüzde 10’un üzerine çıkarmayı hedefliyor.

Şükrü Bekdikhan: “Elektrikli araç satışlarında önümüzdeki yıllarda kıracağımız bir rekorlar serisine başladık.”

Mercedes-Benz Otomotiv Yürütme Kurulu ve Otomobil Küme Lideri Şükrü Bekdikhan, “2022 yılını çarpıcı sonuçlarla kapatmanın mutluluğunu yaşıyoruz. 2039’un prestijiyle önümüzdeki yıllarda daha da geliştirmeyi planladığımız rekorlar kırıyoruz. Hem tartışılan hem de önemi artan iklim krizi karşısında, yılın başında tek şarjla 1.000 km menzile ulaşan EQXX ile elektrikli otomobillerin geleceğini hep gördük. Bu yıl Türkiye’de lansmanını yaptığımız ve üstün özellikleriyle öne çıkan EQS, sportif üst sınıf sedanımız EQE, EQA ve EQB modellerimiz, otomotiv endüstrisinde elektrikli otomobiller için yeni standartlar belirleyen yaklaşımımızın beklentileri karşıladığını gösterdi. oluşturacağımız yeni ekosistem ile müşteri odaklılığa yeni bir standart ve kriter getirmeyi hedefliyoruz.Bu doğrultuda yeni bir rekabet kültürünün ortaya çıkmasına da öncülük edeceğiz. ya da en uygun müşteri deneyimi ve lüks perakendede köklü bir değişimin başlangıcı.

Ülkemizde araç şarj altyapısına yapılan yatırımlarla elektrikli otomobil satışlarımızın payının daha da artarak toplam satışlar içindeki payının yüzde 10’u geçeceğini öngörüyoruz. 2023 yılında merakla beklenen Yeni E-Serisi ve CLE modellerimizi bu yıl müşterilerimizle buluşturmayı ve premium segmentteki liderliğimizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Mercedes-Benz’in çok net bir hedefi var: en çok istenen arabaları yapmak. 2023 yılında da bu sözümüzü tutmaya devam edeceğiz” dedi.

Tufan Akdeniz: “2022 yılında da 8+1 yolcu taşımacılığındaki liderliğimizi sürdürdük.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu